|
Почитувани вљубеници во филмското платно,
Контрастот е основа за јаснотијата. А нема поголем контраст од оној меѓу темнината и светлината. Се вели дека темнината е само отсуство на светлина, како што злото е само отсуство на доброто. Вистинската мистерија, оттука, е што е светлината. Со векови научниците верувале дека светлината е електромагнетен бран што зрачи од изворот. Но, во 1905 година, Ајнштајн ја довел во прашање оваа парадигма. Тој тврдел дека светлината не е само електромагнетен бран, туку е и честичка.
Истата таа 1905-та година, кога некои од најголемите научни умови во Европа и во светот се обидувале да фрлат светло врз парадоксот на двојната природа на светлината, двајца браќа од Македонија ја купиле првата филмска камера на Балканот. Јанаки и Милтон Манаки не ги интересирала физичката природа, туку уметничката примена на светлината. Како први кинематографи на Балканот, тие успеале да ја уловат светлината на филмската лента и да ја прикажат на филмското платно.
Од тогаш до денес, многу кинематографи од Македонија, Европа и од светот ги споделија со нас своите врвни уметнички остварувања на нашиот меѓународен фестивал на филмската камера. Наспроти разликите, сите филмови имаат едно нешто заедничко, а тоа е контрастот меѓу темнината и светлината, и физичката, но и етичката. Затоа, кога ни се чини дека темнината натежнува и ситуацијата изгледа безнадежна, треба да се сетиме на зборовите на еден наш поет, дека ноќта е најтемна пред разденување. Светлината најјасно свети во најмрачните моменти. И ни дава надеж и сила да продолжиме да чекориме кон нејзиниот извор. Да продолжиме и да не се откажуваме.
Со таа мисла, како Претседател на Република Македонија, го отворам 38. издание на Фестивалот на филмската камера „Браќа Манаки".

|